Blöjtårta!

Här är det jag pysslade med innan helgen. En blöjtårta som Maja skulle få i present! Här kommer en steg för steg beskrivning på hur man gör en blöjtårta! En rolig present som är både rolig att göra och att få =)


Du behöver ett paket blöjor, helst så vita som möjligt. Mönstret som fanns på valde jag att rulla inåt så att de nästan blev helvita. Rulla ihop blöjor och fäst med gummisnoddar runtom.

Du behöver något att ställa tårtan på. Jag köpte en rund undertallrik i rosa som blev perfekt.
Jag använde en hushållspappersrulle som mitt för att hålla ihop de olika lagren (Något annat som går lika bra att använda är en nappflaska tex). Sen är det bara att börja sätta fast blöjorna runtom.

Jag knöt ihop gummisnoddar till en större för att hålla dem på plats.
När du är klar är det bara att börja med nästa våning.

Sen är det dags att sätta fast presenterna.

Jag valde att rulla in ett par klädesplagg, de andra sakerna lade jag ovanpå eller satte fast i gummisnoddarna.

Knyt ett brett band i valfri färg över gummisnoddarna!
Fjärliar från Panduro Hobby fick bli dekoration på tårtan. Låt fantasin flöda! =)

Och tills sist, slå in med cellofan och ett fint snöre!

LYCKA TILL!

Kommentarer

Lämna ditt meddelande här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0